fredag den 10. august 2012

Kina vinder ol-guld for herre hold

Zhang Jike, Wang Hao og Ma Long levede op til favorit værdigheden og vandt det olympiske guld ved ol i London 2012. De vandt i finalen over Sydkorea som stillede op med en meget stærk hold med Ryu Seung Min,Joo Sae Hyuk og Oh Sang Eun. Finalen blev spillet i Excel Arena.

Ma Long var uden tvivl på toppen mod Ryu Seung Min og vandt den første kamp. Den første kamp stod mellem de holds tredjemænd, Ma Long og Ryu Seung Min. Faktisk, forløb kampen som planlagt, med kraftfulde angreb. Ryu Seung Min kraftfulde forhånd påførte et vist pres på sin modstander, men kom Ma Long havde forberedt sig godt på det. Ma Long spillede rigtig godt. Han spillede med stor variation i sit angrebsspil, og han kom ret hurtigt foran 2-0 i sæt. Efter at have tabt de to første sæt, så lykkedes det Ryu Seung Min at etablere en rigtig godt svar i tredje sæt, som han vandt 11-6. Men Ryu Seung Min svar var ikke nok til at tage selvtilliden fra Ma Long, som vandt det fjerde sæt 11-4, og dermed kampen 3-1.

 I næste kamp spillede den sydkoreanske defensive Joo Sae Hyuk strålende, men ærgerligt for ham rakte det ikke til sejr mod Zhang Jike. Zhang Jike spillede nærmest med overmenneskelig styrke og vandt. Zhang Jike spillede anden kamp mod den bedste defensive spiller i verden i denne sæson, Joo Sae Hyuk. I et tæt første sæt vandt Zhang Jike, mens Joo vandt andet sæt. Kampen fortsatte med at være meget lige men det endte med at Zhang Jikes angreb var for stækt og han vandt kampen 3-1.

 I tredje kamp som var doublen blev Wang Hao sat til at spille sammen med Zhang Jike og de vandt også denne og vandt dermed 3-0 i finalen og vandt guld! I doublen stod det kinesiske par over for Ryu Seung Min og Oh Sang Eun. På dette tidspunkt var Sydkorea i store vanskeligheder da det er nede med 2-0, og langsomt kan se guldet glide væk. I selve kampen var det kinesiske par simpelthen for stæke og vinder 3-0 i sæt.

 Endnu en gang har Kina bevidst at de er den bedste nation i verden i herrebordtennis, og de vil nu regere de næste fire år, mindst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar